Första semesterveckan har börjat bra...

om man inte ser t vädret då. För de har varit under all kritik...vilket regnande. Inte en enda dag m bara sol :-(
 
Nåja..jag gör så gott jag kan, för att ha de kul o ta tillvara på ledigheten....
 
Har varit o hälsat på en vän på Öland, supertrevligt :-)
 
Vi var ute mellan skurarna o kollade runt, vackert i Borgholm. Mycket små butiker o restauranger...
 
Många av dom är bara öppna under sommaren. Hittade små mysiga butiker som jag gärna skulle ha på närmare
 
håll :-) På Ons kväll kollade vi runt lite bland restaurang utbudet...se vad vi ville äta t middag.
 
Ute på en uteservering så satt ett mindre sällskap vid ett bord o drack öl o vin...jag tyckte jag kände igen den ena
 
av dom. Inte så konstigt jag kände igen henne fick jag veta då vi gick därifrån...
 
Det var ju Lotta, gift m våran popstar Svenne :-)
 
Vi bestämde oss iaf för att käka kinamat...för iom allsången på kvällen så skulle de vara smockfullt överallt...
 
Barbados drar folk....fast jag måste säga att Magnus varit den bäste sångaren. Så e de bara ;-)
 
 
Hur som helst allsångsbesökarna slapp de mesta av regnet iaf.....
 
 
Det värsta hade kommit tidigare...Omväxlande o snabbt skiftande.
 
 
Borgholm bjöd på en otroligt vacker kvällshimmel i gårkväll....den riktigt tog andan ur mej.
 
Så fint !
 
Jag kommer att besöka ön fler gånger, gärna snart igen. Och då hoppas jag få träffa en annan av tjejerna jag lärt
 
känna via Fb...hade hoppas få träffa båda för första ggn då, men jag missade Jenny :-(
 
Men Pernilla fick jag krama om..är glad för det, en go tjej :-)
 
Anette som min väninna heter, lär nog komma framöver t mej igen...förhoppningsvis är de fint väder då, så vi
 
kan ta en öl på en uteservering. Har vi tur så kke de är trubadurunderhållning med ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen över t ngt helt annat...en liten fundering.
 
En av mina vänner skulle lösa en försäkring...en massa papper att fylla i, dom ska tydligen veta allt !!!!!
 
Döm om min förvåning när Ann sa....att pga  hennes bmi så skulle hon få bet 300 :- mer än
 
genomsnittsmänniskan.
 
 
Va i hela fridens namn e de här ? :-(
 
Visst överviktiga löper en större risk än dom smalare...men ngn måtta får de väl vara. Tjejen är lite mer än mullig
 
för tillfället, men det är övergående. Hon kändes sej illa t mods, förstår att hon blev ledsen.
 
Och inte tog hon ngn försäkring.
 
Förvånad ? Näe..inte spec.
 
 
 
#1 - - AC:

Så skönt att höra att du i vart fall kommit Öland, mindre kul om du inte kan hitta dig någe boende i storstan :(

Nu hoppas jag på att få en massa pengar så då kanske jag kan ta mig till dig ( om det nu inte blir precis tvärtemot. Vi har ju inte hört ett ord än från ledningen. Bara fackliga representanter har kontaktat oss). Blir det så att Gary och jag skaffar oss ett större boende då kommer du aldrig mer att ha problem med var du kan bo då du kommer hit ;)
Läste om dajten, synd men kändes det inte bra så var det ju lika bra att det hände redan första gången. Fy för snus och då lössnus. Blää ;)
Hoppas nu på att du får bra väder med mycket sol och att du känner dig så pigg att du fixar att ha kul hela din semester. Önskar att jag hade möjlighet att följa med till Tina. När åker du dit?
Varmaste semesterkramen till dig <3

Svar: Ja det var trevligt på Öland, lär blir fler besök dit :-) Det är lite synd att trots man känner så pass många i Sthlm, så funkar de inte tidsmässigt lr bostadsmässigt m logi. Otur men så är det. En större vinst ...ja du...då fixar sej det mesta :-D Håller tummen för dej! Du är snäll du, ja mitt hem är oxå öppet för vänner som vill komma på besök. Den där dejten är inget jag funderar på...hade ju inga större förhoppningar fr början ens. Magkänslan sviker sällan. Jag hoppas att vädret vänder nu, sånt här regnande är ju tröstlöst..deprimerande för många. Ska höra av mej t Tina nu t veckan... så får vi se om vi får ett datum som passar. Vet ju inte om hon vill umgås en lr 2 dar :-D. Ett kortare besök så får jag ta buss... för jag fixar inte köra så pass långt 2 dgr i följd. Vi får se :-) Tack vännen, detsamma t dej. <3 Kram
Gunsan