Smått irriterad....

på folk...på samhället...på hela jäkla världen faktiskt.
Vad händer...det går ju för 17 över styr.

Det grävs djupare o djupare om en del människor....Och gräver man tillräckligt djupt, så stöter man på skit.

Hos så gott som varenda människa...det är jag övertygad om. Bara en del som visar sej fina..och tror dom e förmer än andra.

Som tror dom är förskonade... tycker att ska de grävas skit så ska det göras ordentligt...i alla led, hos alla som

sitter på höga poster. Gräv på !  Se hur ärliga o skötsamma alla i regeringen är.... Kolla in dom noga, syna dom i sömmarna.

Kan vi lita på ngn i slutänden...vågar vi tro på ngn ?

Vår kunga familj...inte ens dom får vara i fred. Dom är väl för fanken bara människor...vad bryr jag mej om det som varit.

Jag ger inte mycket för folk som tror sej vara bättre...förmer än andra...dom som nervärderar överviktiga...

dom som uttalar sitt ogillande  ang människors utseende.

Talar om hur fula dom är...hur äckliga dessa fettberg är.

Alla ser vi olika ut, en del är bildsköna, vackra..söta...andra ser mindre bra ut, men är inte alla lika mycket värda iaf...även dom som inte ser bra ut ?

Övervikt...är ett jäkla gissel, jag vet..jag kämpar för fullt m att gå ner...utan operation.

Men inte har jag lust att höra/läsa hur äckligt de är med tjocka,feta, överviktiga människor...

Dom som klankar ner på överviktiga är smärta smidiga som får panik så fort det börjar  komma en liten valk vid magen.

Ok, de är upp t dom, men inte klandrar jag dom för de...

Vi ser olika ut...en del är tjocka pga sjukdom lr andra olyckliga omständigheter....likaväl som det finns supermagra, som trots alla försök inte kan gå upp i vikt.

Vi vet inte orsaken som ligger bakom varför en person är fet lr benig.

Jag ogillar allt  som speglar  inbördes beundran !  Ingen är mindre värd än ngn annan pga utseende.

Jag blir bara så irriterad...EGO.´t växer !



Rasismen breder ut sej...jag har hört folk berätta saker om vissa invandare fr vissa kulturer som fått mej att baxna.

Jag har aldrig sett, hört ngr fr dessa grupper bete sej så som folk säger..inte här.

Trodde till slut att det var mest uppåt o neråt i landet...

Men nu har jag hört mej för lite här. Och saken verkar vara som sån att är du de minsta emot invandrare

så visar du det ..med kroppshållningen, blickar..ibl även ord.

Hm!!! Respekt föder respekt...enl mej iaf.

Jag ler ofta...även mot människor jag möter på gatan o i affären..även mot invandrare.

Inte en enda ggn har jag fått glåpord, kalla blickar...svordomar lr dyl...vare sej fr svensk lr utländsk.

Utan jag får et leende tbx, jag blir väl bemött. Jag har fått samma svar av svenskar som är som jag,

accepterar alla kulturer.

Men dessa som inte gillar invandrare..dom blir bemötta på helt annat sätt.

Och dom kan inte förstå hur dessa som fått komma t vårt land har mage t att uppföra sej som dom gör.

Näää..Men om vi tänker på vårt eget beteende så kke deras blir bättre ?

Jag ska inte gå in djupare i de här...vill bara ha sagt att man kan inte dra alla över en kam...

säga att det bara är en viss nationalitet som våldtar, tidelag...stjäl, mördar m m...

Det finns bra o dåliga människor överallt.

Sen kan jag förstå att främlingshatet breder ut sej.... för att vissa saker görs skillnad på svensk lr invandrare.

Villkor osv bör ses över...samt  så bör nya invandrare stoppas o skickas tbx direkt, inte få stanna här i mån o år i väntan på besked.

Finns en del att tänka på...ändra. Men jag är inte rasist för den skull.

Men som denna lilla text...som jag kopierade....den visar då precis .ett ex på  varför svenskar blir rasister.




Jaaaa, vad säger man.  Ett sånt här förslag gör ju knappast rasismen mindre lr  vad säger DU ?


Det var ngt mer jag skulle ta upp...men de har jag glömt :-D
#1 - - Eva:

De är ju inte underligt att de blir sprickor emellan svenskar och invandrare då bidrag och social välfärd fördelas olika bland oss människor.

De gamla exempelvis som på ålderns höst ska ha den omsorg som de så väl förtjänar får de inte pga neddragningar av olika slag samtidigt som en del inte behöver göra ett dugg för att få bidrag till än de ena än det andra. Där med inte sagt att jag är främlingsfientlig..precis som du / jag och många med oss vill ju ändå att de ska gå rättvist tillväga. De är inte roligt att se alla dessa gamla som varit med och byggt upp sverige få de så knapert som många nu har.

Samtidigt lägger jag inte två fingrar i kors när de gäller tjyveri och brott av alla de slag. Vare sig de gäller Svensk ellr av utländsk härkomst så ska de banne mig få straff för vad de gör och har gjort.

Är de av utländsk härkomst tycker jag att de får åka raka vägen hem igen och avtjäna sitt straff där, de ska inte vi ta hand om. De kostar stora pengar att hysa dessa och uppe på det att transportera dem dit de kom ifårn, så kan man göra en besparing där till förmån av vård och omsorg så vore de tacknämligt.



Ingen människa är förmer än någon annan..vi är lika mycket värdefulla. Att Titel, hur mycket på banken,vilken nationell bakgrund du har eller status i övrigt ska spela ingen som helst någon roll i mina ögon...alla är lika.

Mannen på gatan som ingen bostad har, den handikappade flickan i rullstol, narkomanen som sitter på en parkbänk, barnen som får ärva sina kläder av sina syskon..listan kan göras hur lång som helst..alla är vi värdefulla och lika värda.

Att göra skillnad och tro att man är förmer än någon annan är ett av de fulaste och de mest otillåtna man kan göra i mina ögon.

För en dag..när man ska lämna detta jordeliv, så kan du inte ta med dig ditt fina hus, inte heller alla prylar man har köpt..alla titlar man samlat på sig är helt plötsligt inte ett skit värda..och för många blir de ett uppvaknande med buller och bång den dagen de vaknar inför de oundvikliga..

Gör man rätt så långt de går ..så behöver man inte ångra något..man kan va till freds med sig själv den dagen man ska lämna in..och den dagen kan komma snabbare än man tror..Men en del tror de har ett evigt liv..och kan leva sorglöst i tron att jag är bäst starkast störst..och skiter i alla runt om kring mig.

jösses va ja skriver..men de kan bero på att jag har så starka åsikter om sådana här orättvisor i vår värld..och jag avskyr människor som tro att dom är nått förmer än andra..

JA ja nu ska jag sluta..tror tamäfasen att jag skulle sitta hele dan annars hehehe

Ha de bra Gunsan..KRamisar till dig vännen min



#2 - - Gunsan:

Ja du Eva, vad kan jag säga ? Du har nog fått me allt :-) Bara så du vet... för min del får du gärna sitta o skriva kommentarer hela dan ;-) Ha en gooo kväll.Kram