Vad händer....vad kan man säga...

ytligt....om väder o vind....
 
 
mer djupgående om folks beteende...

om rasism...

om dessa som misshandlar djur...

andra människor...

stora som små....

Upprörande...man känner skräck...lr  ?
 
vad säger man om alla som våldför sej på andra....

om dessa som så lättvindigt tar ett liv...

Jag vet inte ...
det finns inget att säga...
inget försvar..
sån bristande medkänsla...
empati för andra...
är skrämmande.
 
En sak är då säkert....
jag berörs....
blir ledsen...
arg...
uppgiven...
 
Men vad kan jag göra ?
Alla måste ju ta eget ansvar för hur dom beter sej.
Kanske dom borde ta till sej....
följande.
Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
Eller med andra ord.
 
" Gör mot andra så som du vill dom ska göra mot dej "


Vi får väl se om världen går under den 21/12...
händer det...
ja då är alla bekymmer bortblåsta.
 
Avslutar m en liten tjejs ord.....
 
 
 
#1 - - ulrika:

mkt fint skrivet - kram t dig - d där borde alla läsa!

Svar: Tack Ulrika :-) Ja för min del så får vem som helst läsa, kul när det är många :-) Kram
Gunsan

#2 - - Gerra:

Bra gjort av dig. Kram

Svar: Har inget gjort vännen. Bara tänkt...som vanligt :-D Kram
Gunsan

#3 - - Lillan:

Om nu världen går under den 21 så har ju folk stimmat i affärer efter julklappar helt i onödan. Men det är nog mest snack som vanligt.
Och går den under, ja då har du rätt i att alla bekymmer är som bortblåsta.

Svar: Ja du Lillan,medan folk funderar på om världen ska gå under. Så kunde dom kke även fundera lite på vad dom gör mot andra levande varelser, deras beteende. Ha en fin dag.
Gunsan

#4 - - AC:

Ja nu sitter jag ju här med facit i handen ;)
Världen gick inte under, men nog bör var och en tänka till och fråga sig "Vad kan jag göra för att världen ska må bättre?" Då tänker jag både på hur vi förstör världen med gifter men med det hänger ekonomin ihop och som du säger, kanske att vi behöver tänka lite på varandra, bli mer empatiska, för visst har värlen blivit hårdare, mer oempatisk där vissa tror att de kan få göra precis vad de vill utan hänsyn mot andra.
Du hör ju då absolut inte till den kategorin.
Det är ju från barn man får höra sanningen ;)

Kram på dig <3

Svar: Helt rätt, tror att vi alla skulle må bra mycket bättre om vi tillät oss bry oss. De finns ju ff ngr som bryr sej , som känner empati... du och jag + ngr till då. :-) Tänk om vi kunde sprida det vidare <3 Kram vännen.
Gunsan