Snacka om oväder.

Nu är det vinter, den slog t med besked. Tåg o bussar inställda lite varstans.Bilar som kör av vägen...ja lite av varje kan man säga.
 
Det här har jag inte önskat, hade ju planerat åka t Ullared...köpa julklappar. Skulle ha hyrt stuga över en natt.
 
Men pga förändringar så bestämde vi oss för att skippa stugan...jag var tvungen vara i stan igen idag vid lunchtid nämligen.
 
Ställde in hela resan då det varnades lite varstans för snö o blåst m m.
 
Blev en kortare resa t grannstaden, lite sightsing :-)
 
Lagom kul köra hem igår kväll, riktigt busväder. Var glad
att det inte var en längre resa.
 
Några julklappar blev det iaf . Får köpa resten här i stan. Det går bra de med...men väsentligt mycket billigare hade de blivit i Ullared. 
 
Så det kan bli...men det känns bra iaf...inte värt riskera ngt för lite klappar :-)
 
 
Som jag talat om tidigare så har jag haft mycket i skallen...mer än vanligt då :-)
 
En del beror på att jag blev erbjuden att prova på ett annat jobb, chefen  förstod att jag inte mått bra,inte  orkat med ...fått mer ont osv.
 
Jag har iaf accepterat, så jag ska gå bredvid nästa vecka...och så får jag prova på över jul o nyår typ.
 
Håll tummen att de funkar för mej, för de innebär stora förändringar.
#1 - - Gerra:

Håller tummar och tår för att det ska gå bra. Kram om

Svar: Tack vännen, ja det tror jag nog att det gör. Bara en del arbetstid som oroar lite. Kram
Gunsan

#2 - - AC:

Du har väl vid det här laget testat och börjat se om det är något för dig, ditt nya jobb. Häller alla tummar och tår för att det är något som passar för dig så att du börjar känna dig bättre.
Hoppas att julen har varit bra och att nyåret blir detsamma.
Varmaste kramen till dig <3
Tack för det vackra julkortet <3

Svar: Jupp, jag har jobbat så mycket den senaste tiden..och har ff arbetspass kvar innan jag får vara lite ledig. Ha lite trevligt o umgås står på planeringen :-) Jag trivs, helt klart...finns en del som är mindre bra...som dessa långa sovjourer. Kan ju inte sova, men ingen av personalen sover spec bra då. Trots att jag är helt slut, trött som katten..Så mår jag bättre, den där hemska stressen...känslan att inte räcka till, som bara växte. Den är borta :-D Härligt...Nyår tror jag kommer bli toppen...känns så iaf ;-)Varsågod vännen, god forts t dej o Gary. Kram <3
Gunsan