Nu blire snurrigt....

Inte mycket göra åt....måste få ur mej ilskan, upprördheten och alla andra känslor som stör.
 
Hur är det eg med folk i dagsläget ? Har all empati  och vad som är rätt lr fel försvunnit ?
 
Jag vet inte men för min del tycks världen blivit kallare mer ego ! Folk våldför sej snart på allt levande ...barn.. djur, Misshandel / tortyr av djur m m är mer vanligt nu än förr,lr är det så att det bara inte har skrivits om det i lika stor utstäckning i pressen ? Skrämmande är det i vart fall. Tänker  i skrivandets stund på det som stod i en tidning förra veckan..Man hade hittat två valpar...döda, svårt misshandlade. En 10 veckors valp hade styckats :-(  Jag tappar tron på mänskligheten.
Bara sorger o ledsamheter , vem som helst kan drabbas....bli misshandlad, kke t.om mördad.
Inte ens kungligheter klarar sej fr att blir inblandad i bråk...avsett vad som skett lr vad som är orsak så är det på ren svenska för jäkligt.
 
Snart vågar vi oss inte ut på gator lr på nöjesställen...ingen kan känna sej säker.
Våra djur får vi hålla inne, absolut inte lämna obevakade iaf. Barnen likaså...
Äsch, lika bra vi skaffar livvakter ! 
 
 Bara allmänt upprörd !
 
 
 
Nåt kul ska jag  dela m mej av oxå....Ngt som gjorde mej så glad :-)
 
Tel ringde härom kvällen, ett nr jag inte kände igen. Svarade  och hör för mej en okänd manlig röst i luren.
Han påstod sej heta x och kom fr y och vi hade haft ett förhållande. 
Jag sa näe du...nu skojar du m mej. Så här låter inte x och han e gift numer så vi har ingen kontakt längre.
:-D Nu kunde han inte hålla sej för skratt längre, han sa med sin vanliga..oförställda röst, att va kul de är att jäklas m dej. Så visst var det x...så roligt höra av honom. Länge sen ju...han har ju varit gift sen -09 :-)
 
Han hade raderat mina nr o jag likaså m hans..så nu hade han sökt rätt på mej via 118118. :-)
När jag får veta hur det kom sej att han sökt reda på mitt nr, så blev jag lite glad...Alltid fint få höra att man uppskattas o att ens åsikter betyder mycket.
Denna kille behövde prata m ngn han kunde lita på...Och den enda han kunde komma på var mej, lika glad som jag blev lika sorgsen blev jag. Det är för jäkligt att man inte kan lita på ngn nu förtiden..lr iaf inte många.
Hans fru förstår inte, vill inte lyssna ens. Hans sk vänner är mer bekanta.
Är nog rätt vanligt faktiskt, man kke tror det är vänner men sen händer nåt o man blir bevisad motsatsen.
Nu är denna kille lite spec, blir lätt missförstådd....om man inte lyssnar ordentligt, vet lite om hans bakgrund...liv.
Kommer så väl ihåg då han blottade sej för mej första ggn...en test, helt klart...för att se om jag lade benen
på ryggen. Behöver jag säga att jag inte gjorde det !?
Hur som helst vi satt o pratade säkert i 2 tim..han berättade.. jag lyssnade. Sa vad jag tyckte.
Mer kan jag inte göra, och han var iaf nöjd o glad när vi lade på.
Om han hör av sej igen det vet jag inte...men han vet iaf, att min vänskap har han oavsett tid o rum.
 
#1 - - stollen:

Du är ju en vän som man kan lita på, då blir det förtroliga samtal.Jag skulle inte tveka ringa dig om jag behövde. Kram goa vän.

Svar: Tack vännen. Ja det hoppas jag att du känner, för du är en av dom jag skulle prata med om jag behöver lätta hjärtat. Kram vännen <3
Gunsan

#2 - - AC:

Jag förstår honom och säger detsamma som "Stollen" att skulle jag behöva prata med någon så skulle det vara du.
Läste om hur du mår, du måste vara rädd om dig vännen. Varmaste kramen ill dig <3

Svar: Det gör mej glad :-) Du vet att jag har fullt förtroende för dej med ! Mmmm jag försöker, tro mej. Kram <3
Gunsan