Bättre sent än aldrig..

men inte var jag medveten om att de var så länge sen jag skrev ett inlägg här.
Men där ser man !
 
Saken är den att jag har haft fullt upp iaf...flytt,och sammanslagning,+ ny personal...m a o större personal grupp
 
blir vi. Tungt är det, och långa arbetspass...Ingen rast...inte konstigt man inte orkar sitta vid datorn. Kan inte sova heller för jag har sån värk. Vet inte hur länge man orkar men de är bara att kämpa på, är iaf inte ensam om att vara i den här sitsen. Fast de gör ju inte saken bättre, önskar ju att vi båda slapp värken o sömnlösheten så vi kke kunde leva lite oxå. Inte bara koncentera oss på jobbet.
Nå ja... det löser sej. Färdig gnällt om det :-)
 
 
 
 
Jag hörde 2 äldre herrar sitta o prata idag...inte så att jag ville tjuvlyssna. Men jag satt så nära så jag kunde inte undgå att höra vad som sades. Den ena sa :

Jag tycker det är lite lustigt det här med en del flyktingar, man kommer hit för man har ett helvete i sitt hemland och har levt under rent ut sagt för jävliga förhållande. 

Sen klagar man på  levnadsförhållanden dom fått här. Den chansen vi ger dom,tex till ett liv utan krig och fattigdom. Men tacken blir att dom går ut och vandalisera  så mycket dom kan i samhället. För att dom är missnöjda med maten lr  något annat.Jag förstår inte varför dom gör så.

Den andre farbrorn sa:

Dom spottar oss rakt upp i ansiktet för att vi det svenska folket är så dumma  att vi låter dom få allt serverat för vi tycker synd om dom.

Vad får vi tror du om vi skulle skulle flytta t deras hemländer ? Vi skulle inte få ett dugg, utan vi skulle få kämpa  för att överleva.
 
De här var två farbröder i ung 75 - 80 års åldern....
Och jag funderade på vad dom som gjorde att dom hade dessa tankar. Nåt svar på det fick jag inte.
 
Men jag har ju märkt, hört att många börjar tycka det är nog...och då pratar jag om våra gamla flyktingar oxå. T.om dom tycker att det går t överdrift med hela flyktingpolitiken.
 
Vad säger man ?