Tankarna hopas....

funderar och söker svar....
Hur mycket jag än tänker, grubblar...så hittar jag inga svar.
Vissa frågor kke förblir obesvarade, jag vet inte.
Tiden får visa...det blir nog bäst så....Men jag kan nog säga redan nu, att det blir förändring....
Det går inte att fortsätta på samma sätt, när man inte känner sig tillfreds...
Det handlar om att man ska må bra oxå....
Och just de där m att må bra när man inte fattar nåt.....de funkar ju liksom inte.
Det här med vänskap....
de e stort...
och jag tycker att man ska vårda den.
Det är ingen slit o släng vara...
utan man förtjänar den...
Och den är på lika villkor...
Man finns där för varandra...
Ivått och torrt...
Det kke är så som en del säger..
att vissa människor kommer in i ens liv av en orsak...
När sen det behovet är fyllt...
då behöver man inte den personen längre...
Det kke är så...
Jag har kke fullgjort en uppgift...
utan att veta om det...
Eller...
så är det tvärtom...
Men det känns inte så.
Ibl bannar jag mej själv ...
varför ska jag vara så känslig..
lättsårad...
Ingen aning...men sån e jag.
That´s it.
Nu har vi haft riktigt April väder,  man blir inte klok på omslaget i väderleken.
Haglade för fullt igår, och sen sken solen...
Imorse var de minusgrader...skrapa rutor innan jag kunde åka o jobba.
Under dagen så kom solen..
Härligt den var och är  varmt välkommen :-)
Hoppas de är slut m dessa bakslag nu....
det börjar bli rikgtigt grönt...de knoppas o de blommar.... det ger oss hopp om en vår i år med.  :-)
#1 - - Tina:

Vänskap ska vara äkta & för att man vill ha den.

Annars kvittar det. Kram

#2 - - Eva:

Ja de är ett gissel de där, att göra av stamp och gå vidare i livet, då en vänskap inte ger något i utbyte, ellr då man känner att man inte mår bra av den av någon anledning.

Men när man inte mår bra av en vänskap , då är de nog så att man ska se över om de verkligen ska va så ellr inte.

Man kanske som en sista åtgärd påtala hur man känner för den det berör. Kanske ändrar sig denne personen och faktiskt förstår hur de nu kunde bli så...ellr så inte.

Man har iaf gjort vad man kunnat, så efter det så tycker jag att man ska avbryta sin vänskapsrelation och omge sig med människor som man mår bra av. Som likaväl som en själv har lätt för att både ta och ge, vänskap är en ömsesidigt ansvarstagande tycker jag.



Vädret jag..de är nog något samtalsämne som är i mångas mun just nu, och alla så undrar vi när de SKA BLI VÅR. Till helgen lovas de regn och snö på sina håll med tillhörande hård blåst.

Kanske är de just vid sådana tillfällen man ska omge sig med människor som gör en glad..:0)



Kram på dig Gunsan..:0)

#3 - - Gunsan:

Ja, för min del är det så oxå. Men en del kke inte förstår meningen m riktig djup vänskap.Kram på dej :-)

#4 - - Gunsan:

Jo, visst är vänskap byggt på ömsesidigt förtroende..iaf för många av oss. Bara detta att kunna prata förtroligt, veta att det man säger stannar hos vännen...de är så viktigt. Nå väl... vi får väl se hur saker o ting utvecklas. Ja fy hundan..väder...inte kul. Tänkte sluta m strumpor..men då fryser jag väl ihjäl ;-) Varm kram

#5 - - AC:

Vänskap är viktigt och den ska man var rädd om. Är så glad att vi fann varandra fastän vi bor så långt ifrån. Och jag hoppas verkligen på att vi ska ses snart =)

Här är det också rena rama aprilvädret. Ena stunden sol och i nästa regn eller hagel och inte är vindarna heller så varma ..brrr... Längtar så förtvivlat att våren ska komma ...

Kram på dig <3

#6 - - Gunsan:

Ja men visst är det så, en nära vän som kan anförtro sig åt. En man vet finns där..i vått o torrt. Är glad jag har dig med AC, synd på avståndet men man kan inte få allt <3. Brrr för denna April, kallare än normalt. Idag ösregnar det m.Suck ;-) Kram