Fredagen den 13:e..

är det, hela dagen o kvällen. Inte min favodag precis, är skrockfull nämligen.
Men jag kan ju inte sitta här hela dan, måste ju iaf t affären...
Får försöka tänka att otur kan jag ha andra dagar med ;-)
Är ju länge sen jag hade otur, var ute för saker som normalt sätt inte händer...just den dan.
Så det är nog lugnt :-)
Otur att de regnar dock, solen borde skina nu när jag är ledig ;-)
Skämt åsido.... vi har ovanligt många tillfällen då fredagen den 13:e inträffar i år...hela 3.
Förra året var de bara en...men vem räknar :-D
Det är ju en dag som alla andra...den kommer å går !
Så har jag fått lite att fundera på... varför en del människor behöver visa sej så duktiga så dom bara tar över.
Lägger sej i...
Många ggr så bör man tänka på ordspråket...
Sköt dig  själv, och skit i andra...
Då menar jag inte ordagrant..men m viss sanning i det hela.
Ytterligare en grej har hänt...
lr det påstås att jag har sagt en sak.....
Ibland börjar jag tvivla på mej själv...
ord som jag aldrig tar i min mun...
Saker jag aldrig kallat vänner för....
tidigare!
Funderar o funderar...
varför skulle jag då säga sånt bara i en persons närvaro ?
Jag har sagt till personen tidigare...
att det är inte roligt ...att bli uttittad pga av att vissa händelser som berättas..ändras för att låta roligare...inte på
ngn annans bekostnad.
Många ggr kan det såra...
såra djupt...
extra mycket för att andra tror blint på det som sagts....
även om det sagts m ett leende...
en blinkning...
Allt kan ge dubbla budskap.
Ska man roa, så ska det inte vara på bekostnad av ngn annan.
Funderar vidare...medan regnet smattrar på fönsterblecken.
#1 - - Gerra:

Kramar om

#2 - - Gunsan:

Kram på dej vännen :-)

#3 - - Eva:

Inte roligt alls när de ska roas på någon annans bekostnad..För som du säger så kan de såra väldigt mycket.

De där med att ändra ord , de räcker med ett enda, så kan hela innebörden i den meningen man sagt ändras till något helt annat.

De tål att tänkas på för en del som far våldsamt och oaktsamt till väga med vad någon sagt och inte sagt...



När de gäller fredag den trettonde..så innebar de ingen otur för min del, men för två andra vänner. Inte för att det va just den trettonde..utan för att hälsan inte stått dem bi. Både de och deras anhöriga kommer väl kanske för alltid minnas den här dagen, just för att de fick de dåliga besked dom de fick.



Och för oss vänner runt omkring kommer de som en påminnelse att man ska vara rädd om de man har, medan man har det..de kan ändras så lätt från en dag till en annan.

När ens Värld stannar upp,men man ser ändå livet rullar på som vanligt för alla andra..och man befinner sig i ett ingemansland....då är de extra tänkvärt..att ändra inte nått som någon annan har sagt, de kan bli så fel...va rädd om nära kära och vänner ..



Livet rullar på oavsett..men vi kommer ihåg dem som varit en snäll själ och vi har gömt dem i små platser inom oss..de som inte har varit det..de är glömda för länge sedan.

Kramisar till dig vännen min.Eva

#4 - - Gunsan:

Nej, det tycker jag inte är ok. Roar gör man tsm, utan att ngn annan ska bli offer s a s. Du har helt rätt, visst är det så. Men man tänker nog inte alltid i dom banorna. Trist att det ska hända så mycket som avgör hur man ser på en spec dag ...ett visst datum. Inte nåt vidare :-( Min Fred blev ok...råkade inte ut för ngt alls :-D Köpte lott, men de var nit så klart. Ha en fin dag...Minus grade o skarpa rutor väntar här. Kram