Jag får nästan skämmas...

Skriver ju väldigt sällan här nu...kan inte skylla på att jag inte har tid..för det har jag.

Så värst lång tid tar det inte att få ner ngr rader.

Men nu har jag tänkt att skriva av mej lite...det finns en viss risk att det blir lite rörigt för nu är det

flera saker jag vill skriva av mej...saker jag inte fattar..lr bara gör mej förvånad...ev sätter griller i skallen.

Jaja, om ni ger  er in  i texten så märker ni ju ;-)

Vet bara inte riktigt vad jag ska börja med !! Börjar väl med att tala om att jag varit hos frissan..

Intressant inte sant ? Haha...Inte ett dugg, men jag behövde de både utseendemässigt o för mitt välmående

i höstmörkret..lite förnyelse behövs ibl. Så nu är jag riktigt korthårig igen..o har en massa små mörka slingor.

Supernöjd..ett kalas som kostade 900..inte klokt eg. Men men :-)

Har varit hos läkaren oxå... fått svar på min sömn registrering..har en väldigt mild variant av sömnapné.

Så ngn direkt fara föreligger ej för hälsan. Skulle återkomma om besvären blir värre. Ok, skönt få veta det iaf.


Det finns ju så mycket annat som är farligt för hälsan...Jag vet ta mej 17 inte vad jag ska äta längre

för att inte få i mej nåt som ej är direkt ohälsosamt.

Överallt läser man/hör man. Du ska inte äta nåt med ett visst E i...Jaha ?

Alla borde äta en LCHF kost...säger en del.

Andra snackar sej varma för GI

Olika direktiv kommer från olika håll...

Vem har rätt
?

För ett antal år sen då skulle man inte dricka mjölk t.ex..men alltså ???

Och socialstyrelsen ville vi skulle äta 6-8 skivor bröd per dag...wow !

Jag tycker att det inte borde vara så svårt för butiker att utesluta varor som är skadliga..

Det borde ju ligga i livsmedelsverket intresse oxå kan jag tycka.

Jag menar kan vi köpa bra mat som inte är direkt skadliga...så lever vi ju längre :-D

Det som är ok att käka idag..kan ju vara farligt i morn...

Om jag ser till mej själv t.ex...så försöker jag ju helt lägga om min livsstil pga min rätt så nyupptäckta diabetes.

Jag fick ett häfte av dietisten..med vad som är bra o vad som är mindre bra.

Har följt dessa  "råd" tvingat mej t att lära mej äta vissa  grönsaker osv...

Men nu har jag ju förstått att det var inte bra...för jag ligger väldigt högt i fastevärdet.

Bara börja om...tänka om...Inte så jäkla lätt ska jag be att få tala om !

Men det är mitt liv..min hälsa det handlar om... Så valet är inte diskuterbart.

Jag har kontakt m en man på en dejtingsida..han har oxå diabetes, han ger goda råd.

Han kör m LCHF o mår toppen, han får bara migrän helt plötsligt av ngn anledning han inte vet.

Då börjar jag fundera...Har det m kosten att göra..kke?

Nåväl...denna man vill träffa mej iaf...han vill att vi ska dejta.

Och jag blir bara, jamen fy..usch då..tänk om han är si lr så..om han tycker si lr så om mej.

Enl det han skriver så verkar han ju vara seriös o schysst, trevlig. Lite gammal bara :-D

Vete katten hur jag ska göra...jag tycker väl att jag borde se frammot att träffas...ha lite pirr lr så.

Men äsch jag vet inte..

Jämför jag med andra jag har haft kontakt med, så är han ju klart trevligast o ger ett seriöst intryck.

Än så länge.

Det kan förändras snabbt...

Chattade m en super fin o trevlig kille  för lite sen...

vi hade mycket gemensamt, han svarade ordentligt på alla mina frågor..

Det är man inte bortskämd m..de flesta är så jäkla hemlighetsfulla.

Sen började han fråga om mina sexvanor..vad jag gillade osv.

Det blir lite jobbigt m såna frågor tycker jag...

Kan man inte ta dom när man träffats en gång?

Om intr finns då?

Innan jag avslutade kontakten så frågade han hur jag ställde mej t att ha sex m 2 (två) män samtidigt !!!

Jag har fått den frågan förr och jag blir lika ställd var gång :-(

Hur seriös är man i sitt sökande efter en partner om man vill dela henne m en kompis ?

Är jag gammal, trist och ointressant osv som tycker att man ska vara 2..inte fler när man älskar ?

Vad tycker ni ? Har ni haft sex m flera..lr skulle ni kunna tänka er det?


Det är inte lätt å va singel..lr jo det är det :-) Men de är inte lätt när man saknar 2 samheten.

Ser en massa singlar som byter partners titt som tätt..dom hinner inte ens avsluta ett förhållande

fören dom är i ett nytt.

Folk har så jäkla bråttom...desperata i sin jakt på den rätte.

Det dejtas i tid o  otid...männsikor som dejtar flera ggr i veckan  får väl anses som jäkligt desperata..

samt kräsna t max...då dom aldrig tycks hitta den rätte.

Jag får väl ta o bättra mej..inte va så feg...inte kräva ngt pirr lr så...eller?

Njae..jag tänker nog lite till :-D

#1 - - Lilla hjärtat:

Kul du ska dejta, åldern gör ingen skillnad. Kör hårt Gugge, jag håller på dig. Kram

#2 - - Gunsan:

Njae...kke det, men jag har ju mina åsikter idet här m ålder. Men vi får se...men han är inte mer intressant än en tänkbar vän iaf. :-) Kram

#3 - - Eva:

Hejsan Gunsan..:0)



Ja de är inte lätt och veta hur man ska vända sig när man har ändan bak, vare sig de gäller kost ellr dejting.

De här med LCHF ska visst va bra för just de med höga blodfettvärden och de som har diabetes har jag hört. så varför inte testa. Överlägg med din läkare att du får komma och kolla dina värden med jämna mellanrum, och börja i en grupp om du ska börja alls. Laborera hemma kan gå hur som helst. Känner iaf en hel del som faktiskt mår superduper bra efter att de lagt om sin kost till LCHF. Men de kanske inte passar alla, de är väl som med allt annat.



De här med dejtingen...ja folk får nog kalla mig för gammeldax ellr vad som, men jag har nog nått den åldern då jag sätter ett värde i en djupare relation än att man börjar fråga om sexvanor innan man ens hunnit träffats. Sexet kommer ju bara som en bonus om man nu skulle råka fatta tycke för motpartnern...Så näe..och inte fasen skulle jag vilja dela min karl med ett annat fruntimmer ellr att min man skulle vilja ha med en till karl i sängen..nä..då finge han vackert skaffa sig ett annat hushåll. Jag håller på äkta hederlig och innerlig sex med fördjupning i orden KÄRLEK, RESPEKT och OMTANKE.Speciellt med tanke på att man blir inte yngre med åren, och man vill ju gärna ha nått speciellt att minnas tillbaka på när man sitter där på hemmet :0)

Men de är vad jag tycker...och jag kanske är gammeldax..men de bjuder jag på :0))

Ha de så bra gumman..

Kram Eva

#4 - - Gunsan:

Hej Eva :-)

Ja jag måste ju göra nåt iaf...men jag bävar för att jag inte får äta frukt,inget bröd o så e de väl nåt mer. Är så dåligt insatt i LCHF. Hoppas det ger sej.Tänk att jag håller med dej, sexsnacket kommer väl efter man har träffats..OM man har en önskan om att ev inleda ett förhållande därefter. Nu verkar det som om sexet är det viktigaste..skit samma om intr o värderingar m m m m. Jag känner mej jäkligt gammal och helt ute ibl. Ha de gutt. Stor Kram