Så har det hänt igen....

vad är oddsen ? Ren o skär otur, en förmåga att va på fel plats..vid fel tillfälle.:-(

Trodde aldrig det skulle hända mej igen...men men.

Jag hade ingen lust att laga mat idag..så jag åkte t Sibylla, köpte en dagens rätt.

Satte mej vid ett bord i solen...lät mej väl smaka.

När jag ätit upp mer än hälften och ska ta ett nytt lass på gaffeln så känner jag nåt vått stänker över min arm.

Tittar på min arm o hand...ser vad  det är..tittar uppåt, men den skyldig syns inte !!!!!

Jäkla fågelusling o släppa  en klick där jag satt...diarre hade den oxå !!!!

Så det skvätte i min mat med ..Grrrrr...nån som missunnar mej maten kan man tro !

Reste mej upp o gick o slängde resten.

Bad ägaren t gatuköket om ett vått papper..å förklara vad som hände.

Han log och sa tyvärr sånt som händer när man sitter ute...vänligt nog så erbjöd han mej ny mat.

Men, nej tack..även om jag inte hade varit mätt så tappade jag matlusten helt.

Ni som läst mina tidigare inlägg vet att jag råkat ut för en fiskmås som la av en riktig blajja  på mej

i min ungdom !

Det är alltså inte ett dugg kul....

Men jag vet ju att alltid roar det nån :-P




Sweet dreams ;-)