Sitter här o kikar...

ut genom fönstret.( Ett fönster som är i stort behov av putsning )

Funderar på vad som händer i världen idag, en massa hemskheter som vanligt antar jag.

Klimatet blir råare o råare mer o mer fientligt.

Bygga en bomb kan vem som helst göra via instruktion fr nätet, placera den sen där det är riktigt mycket folk.

Krig och naturkatastrofer.

Mycket elände ute i världen.

I vårt egna lilla land då..vad händer här ? 

Sköt dej själv o skit i andra...räcker inte längre.

Utan nu är det mer skjut din granne om h-n råkar titta åt ditt håll när du örfilar upp avkomman.

Klubba ner den j-len som råkar möta din blick på gatan.


Nej, fy så hemskt...jag sätter på skygglapparna...vill inte ens tänka på såna saker..

Jag vill inte tänka på den kylan, den människofientliga stämning som råder  lite varstans.


Så jag kikar ut genom mitt fönster...funderar på vad som händer i mitt kvarter idag.

Nyfikenheten väcks... dumpers, traktorer,lastbilar passerar....

Undrar vad som pågår....

Inget våld iaf...

Kanske  röjs det för nåt nytt :-)

Nyfikenheten driver mej...ut för att få svar !



#1 - - Tina:

Ibland är det kul & kolla vad grannarna har för sig ,-)

Jag har en granne som TROR att han är president på gatan. Å han skäms inte för sin nyfikenhet. Kan stå i ett fönster med en bok i handen. samtidigt kolla ut när det kommer ngn eller ngn står ute & pratar,,,,ha ha.

Kram

#2 - - Gunsan:

Ja, det är sant :-) Jag tror jag vet vilken granne du menar. Är det samma du visade när jag o AC var hos dej ? Kram