Motvind....

nu tycks allt gå emot mej. Jag har inget flyt alls, hämtade min bil fr verkstan för ngr tim sen.

Det kalaset går på nästan 3000 :- och de är bara de lilla...det andra felet gjorde dom inget vid.

Och jag kommer heller inte göra nåt åt det...kostnaden kommer att bli 5 siffrig :-(

Inte en chans att jag lagar bilen för en sån summa, den är ju gammal..sett bättre dar.

Så jag sitter o funderar på ett liv utan bil..kan ju säga att luften gått ur mej helt, är superdeppig.

Hur 17 ska jag klara mej utan bil, visst t jobbet går de buss...men då krävs det att mina arbetstider passar
med !

Fö så blir jag låst, jag kan inte bara helt oplanerat åka t vänner....dom som bor en bit bort.

Hade ju tänkt åka t bl.a Värnamo, Jönköping o Växjö framöver. Suck!

Tankarna går t att köpa en annan bil, en mindre..en bensinsnål...

Men då måste jag veta att jag har råd med månadskostnaden vid en avbetalning... räntan är ju inte kul
heller när de gäller sånt.

Jag grubblar o grubblar.... en lottvinst modell större skulle sitta fint nu.

Funderar på om jag kan öka på de lånet jag redan har...utan att det blir för betungande...måste ju leva med.

Sen vet jag ju inte ens om jag får öka på det..och hur mycket.

Vet ju inte ens vad en bra beg bil..modell mindre/mellan o bensinsnål kostar...och hur vet jag om
den bilen jag kommer att fastna för är bra.
Den kke visar sej vara en nit...som felen bara dyker upp på efter 3,5 mån.

Usch näe...fy vad jag känner mej less.

Jag behöver råd...goda såna..

Hjälp mej !

Om ngn bilkunnig o insatt man lr kvinna läser det här inlägget och kan ge lite råd..Var snäll o gör det.
Jag läser alla kommentarer, men jag behöver inte godkänna dom.
Vill du lämna mejladress lr dyl så lovar jag  att jag inte ska missköta förtroendet.

Ha en trevlig kväll.
#1 - - Lotta Persson:

Usch vad tråkigt Gunsan =( Hoppas det löser sig och så. Om du behöver råd och så kan jag vidarbefodra frågorna till min man =)

Kram på dig

#2 - - Gunsan:

Tack! Ja det här hade jag ju inte räknat med. Attans pengar ! Kram

#3 - - Tina:

Fy vad jobbigt !! Hoppas verkligen att det löser sig med bilen.

Varför ska det alltid strula ngt ? Jag har också jobbiga saker runt mig just nu.

Nu på våren ska man ju vara glad !!

Men allt brukar ju lösa sig till det bästa. Så vi får tro på det !

Kram vännen

#4 - - Gunsan:

Tack Tina. Ja jag hoppas det löser sej. Men det är inte lätt byta bil när inkomsten inte är den bästa.Vi håller tummen..att det blir bra t slut,för oss båda.Ha en underbar helg. Varm kram

#5 - - Eva:

Dessa jäkla bilar...och pengar..

Ibland så önskar man att man hade obegränsat med de senare..

MEn nu är man ju inte så lyckligt lottad tyvärr, och några bilråd har jag dessvärre inte hellr..men hoppas de löser sig på ett ellr ett annat sätt för dig.

Kramis på dig Eva

#6 - - Gunsan:

Alltid är det nåt som sätter käppar ihjulet. Men man får ju hoppas att det löser sej även denna gång.

Tror jag ska köpa mej en lott i morgon...man vet ju aldrig :-D Kram vännen.