Nej då, jag har inte glömt bort min blogg.

Men jag har faktiskt inte haft ngn större lust att skriva nåt.
Jag vart nämligen så nere o jäkligt orolig.

Inte pga diabetesen...utan bemötandet av en person.

Denna hade ingen som helst förståelse för att jag behöver tid, tid att bearbeta..ta till mej.
Förändra mitt liv.

Man kan inte göra så stora förändringar på en gång.
Det måste få ta sin tid.

Dom som vet ngt om diabetes, kan nog förstå med ett glucosvärde på 24 mmol/l så är man inte så pigg.

Men nu har jag börjat ta en tabl varje kväll, tänker på vad jag äter o dricker...så efter 4 dagar med tänk o
medicin så låg värdet på 20mml/L  idag.

Det går neråt...:-)

Ska ta nya prover på Tisd, och hoppas att det ska ligga bättre då.

Jag kan väl inte påstå att jag mår mycket bättre ...men som sagt, det blir bättre..de går ju neråt :-D

Dr sjukskrev mej i 2 veckor.

Skönt, lite surt att behöva må dåligt under semestern ju.

Och så idag så hörde personen som bemött mej så illa i Fredags av sej.
Helt andra tongångar, nästan så jag hörde att en ursäkt låg på tungan.

Det är helt ok att den inte blev uttalad..ordagrannt. för bemötandet var på topp idag.

Jag vet vikten av hur man bemöter folk..det måste man i arbetslivet.

Och jag tycker att även dom som har högre rang ska kunna uppföra sej, mot oss "vanliga" låginkomsttagare.

Hur som helst...nu känns det bättre..på alla sätt.

Vet hur jag ska tänka ang kosten...mycket viktigt så här i början. Får vara extra hård ett tag.

Drycken är oxå viktig, t.ex alkohol...jaja det är tur jag inte har ngr större alkoholvanor.
Även om jag på sommaren dricker lite mer..oftare.

Det löser sej...det blir bra t slut..kke t.om jättebra :-)

Hoppas på det.


#1 - - Tina:

Du fixar det galant vännen :-) Bra att det finns hjälp

& efter ett tag är omställningen lättare.

Du är en fighter & som inte ger upp.

Njut av livet & din ledighet på bästa sätt. Låt inte

diabetes eller vänner som inte har förståelse stoppa dej. Kramar i massor

#2 - - ulrika:

skönt att höra att d går åt rätt håll - kram

#3 - - Gunsan:

Tack :-) Ja det kommer jag att göra. Har ju inget val, är lite jobbigt nu ibörjan för det krävs extra hård kontroll på vad jag äter o dricker. Men de blir bättre bara jag får ner glucosen så.

Blir ju kontroller varje vecka här nu...så de blir inte mycket t semester. Kram <3

#4 - - Gunsan:

Tack. Ja det går sakta..men det går neråt. Det är viktigast :-) Kram

#5 - - AC:

Bara allt blir bättre och att du mår bra är huvudsaken. Skönt att du fått hjälp och att det går åt rätt håll.Eftersom doktorn sjukskrev dig har du ju möjlighet att ta semestern senare. Var det doktorn som var klok eller Du? =)

Inga pengar än= ingen resa =/

Ha en bra dag!

Kramar i massor

#6 - - Gunsan:

Ja det är sant. Att jag blev sjukskriven gör det ju på nåt sätt lättare, Dr sa ju till mej att ändra på hela sin livstil tar tid. Men du, hur i hela h-sike kan han sitta på sina höga hästar o strunta i att ge personalen sin lön?

Går väl att anmäla idioten :-( Jag hoppas du är redo för ett besök iaf....kke v 31 ;-) Kram å va rädd om dej.

#7 - - Eva:

Vad jag blir trött på oförstående människor och som dessutom är utan empati...för jösses amanda, de ÄR inte lätt och få sådana besked rakt över disk och mitt i nyllet. Man blir liksom tagen på sängen, även om man förstått innan att allt är inte som de ska med hälsan så blir de ändå en chock. Och de är då man behöver stöd från vänner släkt mm mm för att både "prata av sig oron och chocken" och försöka landa någonstans. Vet själv när jag fick besked om mitt totalstopp i en av de större artärena i hjärtat, som krävde bypass op...så fick jag en lustig kommentar när jag uttryckte min oro..."- men inte kan du hänga upp dig på sådant ...de är en obetydlig sak för kirugerna idag" !!?? ...Fuck off muppskalle sa jag då uttryckligen till vederbörande.. men de är en annan historia. :0)

Häng inte upp dig Gunsan på folk som vill förminska någon för att framhäva sig själv till varje pris..de krymper i ögonen på folk runt om varje gång de gör så..Kram på dig vännen min/Eva

#8 - - Gunsan:

Det finns människor av alla de sorter. Du har så rätt i det du säger..Ingen vet vad livet för med sej, så är det ju. Jag orkar inte bry mej, men ibl så blir man less o behöver få skriva av sej..på nåt sätt lätta hjärtat.Och alla op innebär ju en risk, det borde väl de flesta förstå. Sen när det kommer t hjärtat! Ja då har man ju verkligen rätt i att vara orolig. Tack Eva för du är du :-) Kram <3

#9 - - Anonym:

Skriv av dig du, det gör jag också när det är något jag funderar över och det brukar lätta då! Nu har jag visserligen inte skrivit i min blogg på 9 månader, men det har hänt saker i mitt liv så jag vet inte riktigt hur jag ska orka börja igen. Men jag skulle nog må bra av att försöka få fart på den igen. Bra att du blev sjukskriven iaf, för det här beskedet kom väl som en chock kan jag tänka mig och inte ska man behöva använda sin semester till att bearbeta den. Kram <3

#10 - - Gunsan:

Jag tycker du ska försöka samla ihop tankarna o börja blogga igen. Det är så skönt få skriva av sej...och ibl så får man kommentarer som hjälper t att bearbeta, man får goda råd. Livet tar ju otroliga vändningar ibl..då är det bra att ha en blogg. Ja jag är glad att jag slipper ta iaf 2 veckor av min sem. Man tror man är stark men det här var för stort för mej att ta in direkt..behöver tid låta det få sjunka in, och lära mej göra det bästa av situationen. Varm kram <3