En del borde allt tänka efter före....

dom skriver på FB... Jag har sett folk som ventilerar saker som borde vara privata, är man sur på nån så ska man väl ta det mellan 4 ögon!

Är inget bra att man på  ngt forum...som många har tillgång till.... att kasta skit,ondgöra sej på folk.

Sen har vi alla dom som snackar om sitt jobb, lägger ut nåt i statusen som sen kommenteras o ifrågasätts ev.
Det ena ger det andra.

Jobbar man inom vård o omsorg...då har man tystnadsplikt.  Det gäller verkligen tänka sej för vad man skriver.

Det finns dom som fått sparken pga det som skrivits på FB.

Så tro inte att du är säker...tänk på vad du skriver...och vem du lämnar ut.

Jag försöker att inte skriva nåt jobbrelaterat, lr skriva nåt dumt, elakt...Jag hoppas att jag har ett bra
sätt, så ingen känner sej utpekad på nåt fult sätt.

Att jag o mina vänner skojar o kan vara lite fräcka ibl...det bjuder vi på.

Jag är på FB för att ha trevligt o att jag ska kunna hålla kontakt med vänner o släkt som bor långt bort med..
på ett enkelt sätt.


Sen bara en liten parantes. Våra barn...dom mindre nu, ska inte föräldrarna styr lite över klädsel osv ?

Ska inte barn få vara barn...är det meningen att dom ska klä sej i kläder som passar en 18 -20 åring.

Urringat, tajta... skor som har smala höga klackar. Ska t,ex 8-9 åriga tjejer sminka sej..svart kajal runt
ögonen m m ?

Är det bara jag som tycker att det går för långt ?

Jag är gammalmodig på många sätt, för en del saker passar sej bara inte..Inte enl mej.

 




R.I.P Laila W
#1 - - Tina:

Jättebra skrivet !!

Ja, man får passa sig för vad man skriver.

Håller med dej om det där med barnen. Många föräldrar gör dom äldre än vad dom är,,,

Låt dom få vara barn !!

Kram

#2 - - Gunsan:

Tack :-) Ja det bör man..finns ju bevis på att det kan gå riktigt illa om man e för "glappkäft"

Ja precis så tycker jag, klart att småtjejerna vill ha högklackat osv...Men man måste styra upp de som förälder. Kram