Hej hopp....

så var detta arbetspass avklarat. 2 Kvar sen ledig helg..en helg som kommer att (om inget oföruts händer) gå i umgänges'ts tecken. Det ska bli kanon, ev så blir det lite miljöombyte med :-)
Iaf så blir de t att äta o dricka gott, lyssna på musik o så en massa snack förstås...Härligt!

Idag så gav vi järnet på jobbet på förmiddan... mycket som skulle hinnas med, för att vi skulle komma ut m våra brukare o käka.
Vi hamnade på en pizzeria...gott, för det var länge sen. Jättelänge sen faktiskt. Känns lite som en bonus när vi har möjlighet att göra såna här saker, för oftast så räcker inte personalen. Jäkla besparingar :-(

På em ventilerades det en heldel jobbrelaterade saker. Ibl så blir man bara frustrerad för alltid händer det nåt så man blir sur o ser negativt på hela jäkla kommunen.

Vi är ngr st som sökt sem i mitten på Okt....Sem ansökningarna gjordes för snart 2 mån sen, ff så vet vi inte om vi får ledigt. Jag har fått  lite beviljat...men inte en dag som ligger i mitten....Men hallå!!!!
Det finns inga vik...det är det vi ständigt får höra fr bemanningen. Och dom jobbar tydligen kort, nedskärningar där med. Så dom har ingen framförhållning t att tala om, löser endast det akuta.

Jag avundas dom inte, skulle absolut inte vilja ha deras jobb. Men nog katten ska man ha rätt att ta sem.
Vik finns det...men dom sätter inte upp sej i god tid...Utan kke vecka för vecka.

Jag förstår inte riktigt hur kommunen som arbetsgivare tänker, för kommunal säger att man inte ska bli nekad  en sem som ansökts om minst 2 veckor innan. Det håller inte arbetsgivaren m om.
Har jag missförstått det hela, borde inte kommunen o kommunal gå på samma linje?

Jag trivs m mitt jobb....men ibl så blir jag sugen på att komma fr kommunen.

Det vore kul att få veta hur det funkar i andra kommuner....Kommentarer önskas..:-D


#1 - - Tina:

Två veckor innan ska man söka sem om inte tidigare.

Vi i min grupp sköter allt sådant själv. Jätteskönt.

Slippa vänta på svar från chefer.

Vi fixar vikarie eller byter med varandra själva.

Så jag tror inte vad jag kan minnas att inte ngn har fått sitt önskemål beviljat.

Låter som en spännande helg du har framför dig,,,,,

Kramiz

#2 - - Gunsan:

Ja Tina, det är de uppgifter vi fått oxå. Men du ser att även om vi söker 2 mån innan så kan dom neka. Vi fick även veta att vi inte ens kan vänta oss ett besked 5 dagar innan det datumet vi ansökt sem fr. Bra när det funkar att byta, det försöker vi med oxå. Men ibl går det inte. Spännande helg vet jag inte men trevlig iaf :-) Kul när de händer nåt.Ha en go kväll. Kram <3

#3 - - Gunsan:

Ps ;-)Tina.. Glömde en sak ju. Vi får inte fixa vik själva, måste gå genom bemanningen. Ds.