Typiskt mig! ;-)

Klumpemaja de är jag en, tänker mej inte för..utan bara kör på.

Nu har jag lyckats...igen...Med sånt som man inte skulle behöva råka ut för.

Jag bestämde mej för att åka hem t min dotter m fam i em, ta en fika..busa m mina älsklingar :-)

Bilen min dotter använder stod på gården, så jag ringer på....samtidigt som en av katterna kommer
farandes o vill in.

Så eftersom jag har egen nyckel så låser jag upp, släpper in katten..o går in... Tjoar..hallå.

Inget svar...däremot som börjar det tjuta nåt förskräckligt. Ah va f-n...dom är inte hemma...å jag har ju
glömt att dom har installerat ett larm.

Ljudet är inget kul kan jag tala om..jag kutar upp för trappan..följer oljudet..hittar en grej som jag trycker på.

Suck, gud va skönt det blev tyst. Hahaha..Nåväl..jag går ner igen. Lika bra åka o handla eftersom ingen är hemma. Hinner inte mer än t ytterdörren förens det börjar tjuta igen..Hahaha..ut fort som fanken, upp m mob..ringer min avkomma. Får tag i henne...Å hon sa bara men mamma då!!!!

Blir tvugen o gå in igen för att slå av larmet..enl instruktion. Hahaha gud så gött.

När jag gjort allt enl anvisn så lägger jag på o sätter mej i bilen o kör t affären, har inte kommit långt när mob ringer..min dotter på andra sidan luren.

Hon berättade att dom ringde fr larmfirman t hennes man  o talade om att larmet gått, och att det hade stängts av efter ett tag.

Svärsonen hade kort o gott sagt att, ja det var min svärmor det :-D

Ja jisses...Hahaha, jag kommer aldrig mer låsa upp den dörren ;-)

Men nog för att detta ljudet var otrevligt...så har jag varit ute för värre.

En ggn i tiden så jobbade jag på en förskola...jag kom alltid dit först, förbereda för dagen låg på min lott.

Denna morgonen så gick jag som vanligt fram t ytterdörren...tänkte inte på att det inte såg ut som det brukade vid nyckelhålet..att de lyste rött..tog jag ingen notis om.
Antar jag var trött o ouppmärksam pga det :-)

Jag satte i nyckeln i låset...lr rättare sagt försökte...den passade inte. Jag fattade inget, så jag stod där ett tag
å försökte. Men de spelade ju ingen roll, det var fel nyckel.

Så jag bara konstaterade att där kunde jag inte komma in..så jag gick t bakdörren, man kom in i förådet den vägen.

Satte i nyckel i låset..å se :-) den passade. Glad i hågen så trevar jag mej in bland hyllorna...i mörkret.... lysknappen sitter på andra sidan s a s.

Har inte ens hunnit halvvägs när det börjar tjuta nåt rent för j-ligt..Lovar att det oljudet kunde ha väckt upp döda.
Jag kutar fort som 17  genom förådet..hittar dörren..slänger mej ut i lokalen.

Öronbedövande ... huvudet dunkade..av ljudet.

Hur som helst som vaknade jag ordentligt..hittade ut t larmdosan, slog in koden...å så blev det tyst :-)

Ljuva tystnad...

Hahaha, som tur var så kom jag ju ihåg att larmet skulle vara installerat den morgonen, och jag kom ihåg var dosan satt...o koden :-D Men jag kom på det lite sent kan man säga!

Hur som helst så ringde dom fr larm firman..o frågade vad som hänt..Jag fick ju förklara att jag glömt bort larmet.

Nu misstänkte dom ju att det var nåt sånt, det var därför dom ringde t förskolan :-D

När dom andra kom så fick jag berätta hela historien... gissa om dom hade kul åt mej.

Jag sa då, att jag hoppas att jag aldrig mer ska göra om en sån tabbe.

Hahaha, det höll jag t idag..jag höll  det i 20 år typ. Men jag hoppas att det var sista ggn :-P



Måste bara tala om en anna sak oxå...Detta m reg nr på bilar...Ibl så kan man ju bara få sej ett gott skratt.

Idag hamnade jag bakom en bil, om inte visste var gaspedalen satt... glömde blinka osv... Reg nr var..PMS...
när jag väl kom om bilen så sitter det en kvinna bakom ratten runt 45 års åldern...

Hahaha, så var min dag gjord. Tänk vad lättroad jag är. ;-)



#1 - - Lillan:

Du lyckas verkligen med allt och lite till =)



På tal om regnr...brukar ha en bil med de bokstäverna som tankar hos oss ibland. Är nog också lättroad för jag har tänkt att jag är glad att jag inte har det regnr på min bil =)

Ha det...och tack för kommentaren på min blogg...såg den förut idag och besvara den med =)

#2 - - Anonym:

Hahaha,,,,,,DU är så lik mig !!

För många år sedan satte jag igång ett larm på ett hotell utanför GBG. Å jag FATTADE inte att det va JAG som var orsaken till det :-))



Kram

#3 - - Gunsan:

Jo då..ibl så tycks det mesta hända mej. Mestadels tokiga grejer då :-D

Haha, ja de finns så många kul reg nr...och skulle man sen se 2 bilar parkerade brevid varandra o deras nr bildar ett helt annat ord, då bryter jag ihop. Hahaha..vill inte ta upp ex här!

Varsågod..jag kikar in på din blogg ibl. Men du skriver ju sällan. Ha en underbar helg.

#4 - - Gunsan:

:-D Ja men så är det ju...många ggr fattar man inte att det är en själv som är skuld t händelsen.

Sånt e livet... tur man kan skratta åt det :-D

Kram