Akrobatik igen å igen.....

Ni skulle bara se hur mina dagar kan avlöpa...lr föresten ..näe, då skrattar ni ihjäl er ;-)

Jag var inte ett dugg glad i morse när kl ringde redan kl 06.00...svårt att komma t ro i gårkväll, trots tidigt sänggående så tog det tid att somna.
Vet att jag var orolig för att försova mej...å de hade inte funkat idag.
Jag skulle ju m ngr enhetschefer o repr fr andra gruppboenden på info möte på annan ort. Ett ställe som våra brukare åka på sommarkurser t varje år.

När jag väl släpat mej ur sängen så slängde jag ett öga ut på vägen,å min bil...
Nämen fy farao...va de hade snöat.

Bara att sätta fart en kopp kaffe en macka, fixa t mej å ge mej ut för att få bort all snö fr bilen.
Döm om min förvåning när låset på förarsidan har frusit.... IGEN!!!! :-(

Nåväl startade bilen fr passagerarsidan...o började sopa. När de var klart gör jag ett nytt försöka
att komma in  bilen fr rätt sida...Men tji fick jag....
Jaja bara att "klättra" igen, köra iväg på oplogade vägar...men de gick bra.
Kommer fram t mötesplatsen parkerar å går t minibussen vi skulle åka i.

Vi kommer iväg...o resan går bra, isgator på sina ställen..men plogat iaf.

När vi kommit fram å ska låsa bussen så fick den fnatt..ett evinnerligt klickande o blinkande.
Men vi lämnar den o går in byggnaden.

Vi blir hjärtligt välkomnade..dom trodde inte vi skulle komma, pga vädret.
De fr Hultsfred o Västervik hade avbokat.

Efter en bra info o rundtur, så bjöds vi på lunch...mycket välkommet :-)

Så är det då da att åka hem igen...med bara ett lite stopp i en tomteverkstad ;-)

Bara de att det gick inte öppna dörrarna på bussen...efter ett tag så fick en tjej upp förardörren.

så vi fick ta bagagevägen....Återigen klättra...4 tokiga fruntimmer tog den vägen..de andra 3 ålade sej in via förarsidan o trängde ihop sej där framme. Hahaha vilken syn !

Så samma sak när vi kom fram t tomteverkstaden...klättra över sätena ut genom bagageluckan.
När vi shoppat lite inne i butiken, så provade vi igen om de gick att öppna dörrarna..Men Icke.

Samma procedur återigen...under mycket skratt så kan vi forts färden hem igen.
Rena rama sk-tvädret desto närmare hem vi kom...sikten var bitvis urusel.

När vi äntligen kommit hem t stan, så har en buss blockerat vägen...så vi kan inte stanna
för att komma ur bilen.
Så vi fick stanna vid järnvägsstationen ist.... o där t allmän beskådan så klättrade 4 fnittriga kvinnor ut ur bagageluckan..å så började vi vår vandring upp t våra bilar...pulsandes i snön.
Självklart så var bilarna helt  snötäckta igen :-(
Men döm om min förvåning, jag kunde låsa upp på förarsidan..Jiiipppiiieee :-D

Å så var det bara att börja sopa igen...guuud va less jag var på snön då!
Så hoppa in i bilen å åka o jobba...snöade som 17, halt o jäkligt..men plogat.
Man får va glad för det lilla :-)

Sen så  vart det jobb...å det var ett bra pass med go jobbkompis o en härlig elev.

När jag sen ska åka hem, så försöker jag låsa upp min bildörr...Snyft det går inte, fruset igen.
Går runt t passagerardörren låser upp....Men kommer inte in i bilen. VA F-N inte ens bakdörrarna
går att öppna...får lite smått panik..hur i hela h-sike ska jag komma in i bilen ?

Efter ngr väl valda ramsor av svordomar gör jag ett nytt försök ...med att låsa o låsa upp ngr ggr.

Fniss...då kom jag på...hahaha, jag hade inte låst bilen när jag parkerade på jobbet.
Så tror katten jag inte kunde öppna nån dörr då jag hade låst, inte låst upp dörrarna. :-P

Fnittrade lite för mej själv medan jag borstade av bilen o skrapade rutorna.

Virrigare kärring får man leta efter, men jag skyller på trötthet ;-) En lååång dag !

Nu har jag iaf kommit hem o slappat en stund, så nu en skön dusch o sen krypa ner i min säng,
krama min nalle å sussa så gott.

Imorn är det jobb igen o en liten julfest på jobbet m alla :-)




#1 - - AC:

Jag skulle ha gett mycket för att ha fått se andra mnniskors miner då ni klev ut ur bagageluckan ;D Kan se det framför mig.

Ja det där med frusna lås är man ju van vid där uppifrån,, inte lätt när inte låssprayen alltid funkar som det ska, men det var ju tur att du upptäckte hur virrig du varit ;D

Goaste kramen till goaste och coolaste bruden jag känner ;-)

#2 - - Anonym:

L

#3 - - Gunsan:

Hahaha, om sanningen ska fram så kollade jag inte ens om nån såg oss :-D Men en syn för gudarna va de säkert. Jag fattar inte varför inte sprayen funkar, hopplöst ju. Jo, ibl så upptäcker jag faktiskt själv hur snurrig jag är :-D

Tack vännen. :-) Bamsekramen.

#4 - - Gunsan:

Ja så kan man oxå säga :-D

#5 - - Studiobootleg - Bäst och nyast musik!:

Hej där! hur är det med dig?



Gå in på Studiobootleg, jag har lagt upp nya spotifylistor samt har Bruno Mars och Flo Rida släppt nya låtar inatt så kolla in det:)

#6 - - Gunsan:

Hej du! Allt väl här,men det vore skönt om det slutade snöa...de räcker nu !! Jag ska kolla..lovar :-)