Detta med känslor är inte lätt.

Pratade med en kompis just om känslor, kärlek...och vänskap.

Alla vet vi ju att känslor är inte lätta att förstå sej på.
Det  vet vi alla av egen erfarenhet...när det kommer t kärlek.
För visst 17  är det lätt att missta sig. Tro sej känna mer än man gör.
Man känner sig ensam o vill så gärna ha någon att känna sig trygg / dela vardagen med.
En man som älskar en o är ärlig/ trogen.

Man vill känna trygghet/samhörighet i en 2samhet.
Så en dag dyker det upp en charmig o fin man.
Man faller pladask o tror sej funnit den rätte.
Man blir så glad över att någon vill ha en.
Att det fanns nån för en annan oxå.
En som säger sej älska en.
En man som verkar ärlig o go på alla sätt.

Man tror man är kär.....

Men sen när det första ruset lagt sej så dyker det upp sidor man inte sett innan.
Hans rätta jag dyker upp.
Man upptäcker att vi har faktiskt inte så mycket gemensamt.

Så då bryter man o blir singel igen..

Börjar om fr början...så ser den krassa verkligheten ut för många.
Många går på nit efter nit, just pga vissa vet inte vad ärlighet är.
Dom visar upp ett falskt jag...efter en tid så spricker bubblan...
Det riktiga jaget dyker upp. Och den kärlek man trodde sej hittat finns inte.

Ska kke tillägga att det här handlar inte om mej...det är bara tankar som väcktes idag.

Tankar om hur lätt man kan missta sej på en annan person som man lärt  "känna "
via dejting sajt....i sitt sökande efter en partner.
Hur många är det inte som tror blint på allt vad "kontakten" säger.
Hur många ger inte en falsk bild av sej själva... av vilken orsak kan man då undra,
för förr lr senare så spricker ju bubblan..o leken tar slut.
När man hör en del berätta om sitt sökande så häpnas man...försöker få personen förstå att
man ska inte tycka o känna för mycket..inte lägga för stor vikt vid orden som sägs.
Inte direkt, man måste lära känna varandra, ses flera ggr..se om kemin stämmer.
Inte rusa in i nåt, utan låta det få mogna. Inte av ren desperation ge sej hän åt nån man inte känner.

Nu är det sjävfallet inte alltid så här, finns många som hittat sin stora kärlek via nätet
utan att gått på nitar...o dom glädjs jag med.

Så har vi detta med vänskap då.
En vän...en riktig vän, finns där för dej när du behöver en vän.
En vän finns där både i glädje o sorg.
Är man vänner så ställer man upp för varandra....
Man kan prata om allt o vet att det stannar mellan er.

När kärleken försvunnit...så finns din vän kvar !

Lägger in denna lilla dikt igen...tycker den säger allt.



Och ngr sanna ord som avslutning.

Man får ta folk precis som de är.
Och inte som man vill att de ska vara !

När aktningen för sanning är borta
eller  försvagad ....
Blir allting tvivelaktigt !

#1 - - Tokstollen:

Det stämmer så bra, en vän är en vän för livet. Kram från en vän.

#2 - - Gunsan:

Visst är det så, en riktig vän har man för livet.

Kram till dej min vän.

#3 - - Tina:

Ja, kärlek är inte lätt. tror det är för enkelt att " sålla " bort när det blir ngt jobbigt. I stället för att kämpa tillsammans. Nätet kan du välja & kasta bort.

Vänner är nr 1. Pratade med min granne om det igår.

Hon sa till mig att hon är så rädd att mista mig.

Om jag skulle träffa ngn kille.

Jag skulle ALDRIG glömma mina vänner för en karl skull. Sina vänner har man alltid kvar om man vårdar vänskapen. Å det är tusen gånger viktigare !!

KRAM min goa vän. Så bra skrivet i din blogg !!

#4 - - Ac:

Vänner och speciellt en så god vän som du, är guld värt och jag skulle inte vilja vara utan den. Men kärleken den står jag över för ett bra tag framöver.

Hoppas första dagen på arbetet var bra. Kram på dig!

#5 - - Gunsan:

Nej det är ju inte det! Ibl undrar jag vad folk tänker med..jag menar dom som söker partner på sajter. En del har såna krav så det är sjukt.De söker en perfekt tjej/kille..en som inte finns.

Äkta vänskap består..

Tack vännen <3 Kram

#6 - - Gunsan:

Tack AC, detsamma goaste vännen. Med vänner som dej känner jag mej rik.:-) Att du vill läka först det förstår jag, men en dag så är du redon igen. <3 Kram